Subject: FW: Palun Peeter Uibo nimele
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Mar 2024 16:08:11 +0200

From: Aivar Põllu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 8, 2024 9:45 AM
To: Ülar Ševerev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Tuuli
Tsahkna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Ever Oll <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Vitali Bogomolov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Reola 110/10kV alajaama sademeveest

Tere

Sooviksin täpsustada, et sademeveega õli sattumise teekraavi välistamiseks
ja takistamaks õli valgumist loodusesse ongi paigaldatud õlipüüdur.

Kui tekib avarii, kus kõik õli valgub vannvundamenti on selleks
koostatavas tööprojektis kajastatud ja välja toodud automaatsed
sulgsiibrid, mis takistavad suurel kogusel õli sattumist õlipüüdurisse.
Õli ise pumbatakse vannvundamendist vastavasse kogumismahuti. Lahendus
peaks olema piisav välistamaks võimaliku reostuse riski.

Minule jääb arusaamatuks kuidas trafode vann-vundamentide rajamine mõjutab
kogu piirkonna sademee hulka va, et sademetena trafo-vannidesse maha
langenud vesi jõuab läbi torustiku kiiremini teekraavi kui see toimuks
läbi pinnase. Arvestades vundamentide pindala on need vooluhulgad tühised,
et avaldada mingisugust mõju.

Juhin tähelepanu, et hetkel seisab 5+ miljoni eelarvega alajaama rajamise
projekt ja ehitushange ehitusloa väljastamise (Transpordiameti) taga.
Palume mõistvat suhtumist ning anda konstruktiivset tagasisidet kuidas
saame projektiga edasi liikuda!

Head koostööd soovides

Aivar Põllu
Projektijuht

Elektrilevi OÜ
+372 5349 4647 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Roheline 18, 61410 Tähtvere | elektrilevi <http://energia.ee/> .ee

  _____

From: Ülar Ševerev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 4, 2024 13:28
To: 'Tuuli Tsahkna' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Aivar Põllu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Reola 110/10kV alajaama sademeveest

EXTERNAL EMAIL: Do NOT click links and open attachments unless you
recognize the sender and know the content is safe.

Tere

Palun Teie seisukohta, kuidas saaks ehitusloa taotluse menetlusega edasi
minna

Lugupidamisega

Ülar Ševerev

juhatuse liige

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 505 2941

From: Ülar Ševerev [mailto:[email-masked]]
Sent: Tuesday, January 23, 2024 3:07 PM
To: 'Tuuli Tsahkna'
Subject: RE: Reola 110/10kV alajaama sademeveest

Tere

Projekti vormistuse kohalt on arusaadav, aga edasi läheb segaseks…

2 p. esimeses pooles ütlete, et kraavide ja truupide hindamine ning
puhastamine alajaama ehituse käigus ei ole vastuvõetav, aga viimases
lauses nõuate seda?

Seda kas truupide- kraavide läbilaskevõime, kuni eesvooluni on selle
lisanduva veetilga pärast kuidagi häiritud, on võimatu hinnata ilma
täiendavate põhjalike uuringuteta- ka siis saaks ainult teoreetilise
tulemuse

Lihtsaim viis analüüsimiseks oleks vast nii, et kui saaks võrrelda tee
projekti arvestatud vooluhulkasid lisanduvaga- kindlasti on Teil projekt
olemas. Teoreetiliselt vooluhulk ka ei suurene, rajatava alajaama kinnistu
asub kuivenduskraavi valgalas, lihtsalt uue süsteemi ehitamisel jõuab
140m² alalt vesi kiiremini kraavi

Õlieraldus on erinev tanklate omast- kui tanklas on õli või küttereostus
igapäevane, siis trafode puhul võib see juhtuda vaid avarii korral (trafo
põleng). Riskid, nii trafo põlengu, kui ka sellest tuleneva õlireostuse
korral, on viidud võimaliku miinimumini, ning kui reostus toimubki, on see
koheselt näha ning vastutaja-koristaja teada.

Projektis on antud vooluhulkade arvestus (maksimaalne vooluhulk 1,2l/s,
20min sademete korral)  ja ka kanalisatsiooni kirjeldus

Omanik uuringuid suure tõenäosusega korraldama ei hakka, need tuleks
mastaapsed ja majanduslikult ebaotstarbekad- kas meil on võimalik
projektis oleva lahendusega kuidagi edasi minna?

Lugupidamisega

Ülar Ševerev

juhatuse liige

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 505 2941

From: Tuuli Tsahkna [mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, January 19, 2024 11:54 PM
To: Ülar Ševerev
Subject: Reola 110/10kV alajaama sademeveest

Tere,

Arutasime seda teemat kolleegiga, kes kooskõlastab Tartumaal tehnovõrkude
projekte, sh ka sademevee lahendusi (juhul kui need tehakse eraldi
projektiga).

Edastan järgmised kommentaarid.

1.	Palun käsitleda projekti seletuskirjas sademevee kogumist ning
ärajuhtimist ühes alajaotuses – hetkel on hoone sademevee lahendust
kirjeldatud projekti seletuskirja p 4.3 „Sademevee kanalisatsioon“, 8.3
„Sademevesi“ ja 4.1 „Trafode vundament“

On arusaadav, kui sademevee lahendust käsitletakse / mainitakse
eraldiseisvalt ka p 4.1, kuid p 4.3 ja 8.3 käsitlused võiksid olla koos
ühes alajaotuses – siis saab erinevate sademevee kogumise / ärajuhtimise
lahenduste osas ülevaate ühest kohast. Meil ei ole paraku nii palju aega,
et lugeda kõikide projektide seletuskirjad algusest lõpuni läbi ja kui
ühte teemat käsitletakse erinevates alajaotustes, siis võtab tervikliku
ülevaate saamine rohkem aega. Kui erinevate alajaotuste liitmine ei ole
mingil põhjusel võimalik, siis kasutage projekti seletuskirjas
ristviitamist (nt p 4.3 viitate p 8.3-le ja vastupidi) – see hõlbustab
projekti läbivaatamist.

2.	Lubame erandkorras riigitee kraavi kasutada eesvooluna tingimusel,
et projekti koosseisus näitate ära sademevete vooluhulkade arvutuse ja
kinnitate, et sademeveesüsteemid kuni riikliku eesvooluni on võimelised
lisandunud vooluhulgad vastu võtma. Ehk siis, et juba projekteerimise
faasis tuleb veenduda (ja ka meid veenda), et kavandatav lahendus on
toimiv. Variant, et ehituse käigus hakatakse riigitee kraavi ja truupide
vm eesvooluni viivate kraavide seisukorda kontrollima ja vajadusel
korrastama-puhastama ei ole meile vastuvõetav – ehitusloa eelnõu
kooskõlastamise faas on üsna ainus ja samas ka viimane hetk, millal meid
kavandatavast tegevusest teavitatakse. Järgmine hetk, kui meid menetlusse
kaasatakse on kasutusloa eelnõu kooskõlastamine ja/või ilmneb enne seda,
et valmis ehitatud süsteem ikkagi ei toimi ja selle tulemusel on tekkinud
juba reaalsed probleemid (nt uputus, reostus, liigniiskumine ja maalihe
vm, mida meie omakorda peame hakkama likvideerima).

Ühelt poolt on meie jaoks olulised vooluhulgad, teiselt poolt aga ka see,
et antud juhul soovitakse riigitee kraavi juhtida trafode sademevesi, mis
eelnevalt läbib õlipüüduri. Näiteks ei juhita mitte ühegi riigitee ääres
asuva tankla platside sademevett riigitee kraavidesse, sest me ei ole nõus
lahendusega, millega võib tulenevalt JäätS § 128 lõikest 4 kaasneda meile
reostuse likvideerimise kohustus.

Ehk et kui antud juhul on riigitee kraavi kasutamine ainus võimalus, siis
oleme erandkorras valmis sellega nõustuma, kuid selle eelduseks on, et
ehitusloa eelnõu aluses projektis antakse detailne lahendus (vooluhulkade
arvutused, sademevee kanalisatsiooni kirjeldus, kraavide ja truupide
seisukorra hindamine kuni riikliku eesvooluni, sh vajadusel nende
korrastamisega / puhastamisega kaasnevate tööde kirjeldus ja asukoht).

Täiendavate küsimuste korral palun võtke ühendust.

Lugupidamisega

Tuuli Tsahkna

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

Tel: +372 5807 3001

 <http://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

Valge 4 / 11413 Tallinn

From: Ülar Ševerev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 18, 2024 1:52 PM
To: Tuuli Tsahkna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Reola 110/10kV alajaam

Tere

Maanteekraavi on hetkel planeeritud trafode vannvundamentide sademeveed.
Vannid ehitatakse betoonist ja kogupindala on 140m². Maksimaalne
arvutuslik vooluhulk 20min sajuperioodil 1,2l/s. Arvestades asfaltkatte
kogust teel, millelt vesi kraavi valgub, moodustab vannide sademevesi vaid
murdosa kogu vooluhulgast. Olen täiesti kindel, et selle tõttu
olemasolevat olukorda ei muudeta. Projekti võib lisada nõude, et
kanalisatsiooni ehituse käigus kontrollitakse kuivenduskraavi ja
lähedalasuva truubi olukorda ja vajadusel need korrastatakse-
puhastatakse.

Kaalusime ka võimalust rajada alajaama kinnistule imbväljak, aga kuna
ruumi on väga napilt, siis pole seda kusagile panna.

Palun siis Teie hinnangut, kuidas saame edasi minna

Ette tänades,

Lugupidamisega

Ülar Ševerev

juhatuse liige

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 505 2941